CreditSafe - Kredithantering för Microsoft Dynamics NAV (Navision)

CreditSafe - Kredithantering för Microsoft Dynamics NAV (Navision) är en AddOn som ger dig maximal kontroll över dina kunder och deras kreditvärdighet samt minimerar risker för kundförluster i företaget.

Funktionen är enkel och hämtar kontinuerligt hem säkerställda kreditvärden för dina kunder och sätter därefter en korrekt kreditlimit som ständigt kontrolleras vid orderläggning och utleverans. Sker en överskridelse av kreditlimit eller att kunden har förfallna fakturor stoppas möjlighet till utleverans tills kunden har betalat sina fakturor eller att Er ekonomiavdelning manuellt har frisläppt försäljningsordern. En efterlängtad och prisvärd AddOn för företag som har Microsoft Dynamics NAV (Navision) med mycket snabb ROI (Return-On-Investment).

Grundinstallation
Efter att våra konsulter har implementerat Microsoft Dynamics NAV - Kredithantering i Ert affärssystem sätter ni upp grundparametrarna i systeminformationen för vår AddOn. Här anger Ni vilket kreditupplysningsföretag Ni hämtar in Era kredtiupplysningar ifrån. Hur gammal en kreditupplysning får vara innan man automatiskt skall uppdatera kundinformationen samt gränsvärden för Era önskemål om kreditrating/kreditlimit för kunden. Här anger ni om ordermottagaren skall få information om överskriden kreditlimit/förfallna fakturor och kunna fortsätta registreringen eller om kunden/ordern skall spärras för vidare inmatning. Ni sätter också upp om ni skall göra en slutgiltig kreditkontroll inför utleverans från affärssystemet.

När detta är klart kan ni manuellt uppdatera kunder från kundkortet eller låta vår AddOn automatiskt hämta ner alla kreditvärden till systemet. Vid nyuppläggning av kund spärrar systemet kunden tills dess att ni har uppdaterade kreditvärden på kunden.

På kundkortet finns också en inmatningsmöjlighet av e-postadress som affärssystemet kommer att använda för automatisk kommunikation mot kunden när det finns förfallna fakturor och/eller överskriden kreditlimit som upptäcks vid orderläggning eller utleverans av order.

Kontroll vid registrering av försäljningsorder
Många företag har olika värderingar och tankar om hantering av kunder som handlar över sin kreditlimit eller har förfallna fakturor. Vissa vill ha en spärr och att säljaren inte skall kunna registrera vidare order medans andra vill att man skall kunna registrera ordern och att de ekonomiska mellanhavandena skall regleras av ekonomiavdelningen. Vi stöder båda förfarandena.

Vid registrering av försäljningsorder gör vår AddOn en automatisk kontroll över om kunden har förfallna fakturor, kontroll om vi har aktuella värden från kreditupplysningsföretaget samt om kunden har överskriden kreditlimit. Skulle så vara fallet informerar vi operatören med informationen men spärrar inte vidare inmatning av försäljningorder utan att detta har satts upp i systeminformationen.

Om kunden har förfallna fakturor, överskriden kreditlimit överförs ärendet till ekonomiavdelningen samt att informationen automatiskt skickas via e-pos till kundens angivna e-postadress på kundkortet.

Kontroll vid utleverans av försäljningsorder
Om man i systeminformationen på vår AddOn har satt upp att man vill ha en ny kreditkontroll vid utleverans av försäljningsorder utförs den med fördel automatiskt vid beräkning av vad som kan levereras såsom i vår AddOn "Orderplock Standard" eller "Orderplock Pro". De som godkänns går då automatiskt ut på orderplock medan de som inte godkänts överförs till ekonomiavdelningen samt automatgenererar ett e-mail till kunden för åtgärd.

Controllerfunktion på ekonomiavdelningen
Ekonomiavdelningen får ett kontrollcenter där de kan se samtliga försäljningsorder som inte har passerat kreditkontrollen (denna kan med fördel visas direkt i RTC-klienten), här bevakar man, kontrollerar samt frisläpper försäljningsorder när man har fått rätt åtgärd/tagit nytt kreditbeslut.
 

Med ovanstående Addon får Ni full kontroll över Era kunder, kreditupplysningar/rating samt slipper onödiga kundförluster, en billig försäkring för ditt företag!

Här nedan kan Ni titta på vår demonstrationsfilm eller skriva ut broschyren i PDF-format.

Är Ni intresserad och vill beställa? Kontakta oss direkt på 031-727 78 00 eller fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till Er snarast möjligt.

Hjärtligt välkommen!
 
PDF Broschyr
 
LogTrade Distribution - Transportadministration

 
 
Demonstrationsfilmer
Klicka på ikonen till vänster för att komma till våra demofilmer
Broschyr i PDF-Format
Klicka på ikonen till vänster för att ladda ned vår broschyr
 
 

Kontaktformulär:






captcha

 
Partners till Update Affärssystem - Microsoft Dynamics NAV Navision Sana Sitedirect Parttrap
 
 
captcha

Update Affärssystem AB      |      Datavägen 12A      |      436 32  ASKIM      |      Tel 031 / 727 78 00      |      Fax 031 / 727 78 01      |      www.affarssystem.se