Nytt kundvårdsprogram

Supportavtal ersätts med ”NAV Kundvårdsprogram”

Från och med 1/1 2015 ersätter Update Affärssystem befintliga supportavtal med ett ”NAV Kundvårdsprogram” för alla kunder som har Microsoft Dynamics NAV 2009 eller nyare version. 

”NAV Kundvårdsprogram” kommer att innehålla följande delar:

·       Löpande uppdateringar

Kunder som använder versioner av Dynamics NAV som Microsoft supporterar (i dagsläget NAV 2013, NAV 2013R2 och NAV 2015) kommer löpande att få installerat uppdateringar som släpps av Microsoft. Dessa uppdateringar kan vara rena fixar, men även affärskritiska ändringar som behöver göras på grund av ändringar i lagar etc. Uppdateringarna läggs in av våra systemutvecklare i ert Dynamics NAV så snart tillfälle ges efter att de är släppta från Microsoft.

 

·       Uppdaterad testmiljö

För att kunna ge en effektiv support och för att förenkla leveranser och tester av anpassningar till ert system så kommer en testmiljö att uppdateras en gång i kvartalet i både er miljö och Updates interna utvecklingsmiljö. På så vis säkerställer vi att vi alltid har relevanta data till hands när ni stöter på problem eller det behöver testas något i systemet.

 

·       Årlig genomgång av SQL server

·       Årlig genomgång av behörigheter och övriga säkerhetsaspekter i NAV

·       Årlig databaskontroll av ert Dynamics NAV

·       Årligt möte med nyckelanvändare för att säkerställa affärssystemets effektivitet

·       Rabatter på supportärenden

·       Rabatter på schemalagda utbildningar

Vad kommer det att kosta?

Arbetet som utförs under kundvårdsprogrammet debiteras löpande till ordinarie timtaxa. Vi anstränger oss för att hålla ner tidsåtgången och för de flesta av våra kunder kommer kostnaden att ungefär motsvara den kostnad som de redan har idag med det befintliga supportavtalet.

 

Vad är fördelen med det hela?

Genom att gå med i kundvårdsprogrammet säkerställer du att din organisation alltid har den senaste uppdateringen av Dynamics NAV för er version samt att ni har relevant data att testa med när ni vill utforska nya funktioner i systemet.

 

Varför gör Update denna ändring?

Alldeles nyligen ändrade Microsoft sin policy för uppgraderingar till att endast lägga in kritiska ändringar i den senaste uppdateringen av Dynamics NAV. Detta innebär att om ni sitter på en gammal uppdateringsversion så måste ni först uppdatera ikapp er för att kunna få tillgång till den kritiska uppdateringen. Detta kan potentiellt ställa till det enormt för er så därför vill vi se till att ni som kund hos oss alltid har den senaste uppdateringen installerad.

Vi vill med detta nya program säkerställa att ni som kund får ett tryggare ägande av ert Dynamics NAV. Genom att våra kunder alltid är på den senaste släppta uppdateringen hoppas vi även minska behovet av support som beror på rena programmissar i Dynamics NAV.

 

Vad händer om vi inte går med i ”NAV kundvårdsprogram”?

Det är frivilligt att gå med i kundvårdsprogrammet, men vi rekommenderar det starkt på grund av de fördelar som det innebär.

Går ni inte med i kundvårdsprogrammet riskerar ni ändå att bli tvungna att installera uppdateringarna för att lösa diverse problem som kan uppstå i Dynamics NAV. Detta kan, utöver den irritation som uppstår, även orsaka fördröjningar för att lägga in själva lösningen för problem som när de uppstår ofta är akuta (t ex bokföra leveranser/kundfakturor).

 

Bindningstid

Programmet kommer inte att ha någon bindningstid.

 

Hur kommer supporten att hanteras från årsskiftet?

När ett supportärende kommer in till oss registreras det hos vår kundtjänst. Om ärendet inte löses där eskaleras det vidare. All support kommer att debiteras löpande, med en kvart som minsta tidsenhet. Tiden som kundtjänst lägger ner på ett ärende kommer att vara rabatterad för de kunder som är med i ”NAV kundvårdsprogram”. Om ett ärende eskaleras till affärskonsulter/systemutvecklare utgår normal timtaxa på tiden som dessa lägger ned. Supporten hanteras alltså som tidigare, men vi säkerställer att ni som kund endast betalar för den support som ni utnyttjar istället för som idag en fast summa per kvartal.

 

 
» Tillbaka

Kontaktformulär:






captcha

 
Nyheter
 
2017-06-09
App4Sales integreras mot Microsoft Dynamics NAV
Update Affärssystem utvecklar en integration mellan affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och App4Sales...
2017-02-06
Tasklet Factory - Handdatorlösning
Vi levererar Tasklet Factory, en handdatorlösning för lager baserad på Microsoft Dynamics NAV. Läs mera om Tasklet Factory...
2016-09-01
Hav och Vatten - Spårbarhet
Update Affärssystem har utvecklat en vertikal lösning för kunder som vill hantera spårbarhet enligt Hav och Vattens direktiv...
2016-08-31
SEPA för äldre versioner av Navision
Har du en äldre version av Microsoft Dynamics NAV eller Navision och behöver SEPA-betalningar?, vi kan hjälpa dig...
2016-04-29
Licensguide för Microsoft Dynamics NAV 2016
Här finner du vår licensguide till affärssystemet Microsoft Dynamics NAV 2016
2016-03-31
2016-03-31
Zetadocs för Microsoft Dynamics NAV 2016
Idag släpptes version 8 av Zetadocs for NAV...
2016-02-22
Vi expanderar - 2 nya konsulter på ingång!
Med de nya konsulterna blir vi totalt 19 anställda inom koncernen...
2016-02-17
Update tecknar avtal med Basware
Basware ger dig möjlighet att sända fakturor elektroniskt...
2016-01-22
Zetadocs Express
Kostnadsfri dokumenthantering för Microsoft Dynamics NAV...
 
 
Partners till Update Affärssystem - Microsoft Dynamics NAV Navision Sana Sitedirect Parttrap
 
 
captcha

Update Affärssystem AB      |      Datavägen 12A      |      436 32  ASKIM      |      Tel 031 / 727 78 00      |      Fax 031 / 727 78 01      |      www.affarssystem.se